آشنایی با هنر تبلیغات و تولیدات هنری خلاقانه

معرفی جدیدترین سبک های تبلیغات و برند سازی روز دنیا

آشنایی با هنر تبلیغات و تولیدات هنری خلاقانه

معرفی جدیدترین سبک های تبلیغات و برند سازی روز دنیا

در این وبلاگ به معرفی بهترین آژانس های تبلیغاتی ایران و جهان می پردازیم.نحوه عملکرد طوفان فکری و ایده پردازی تبلیغاتی مورد بررسی و تحلیل قرار میگیرد.
نحوه استفاده از رسانه های محیطی ، رسانه های جدید و کار در فضای دیجیتال مارکتینگ بیان میگردد.
امیدواریم قدمی کوچک در پیشرفت تبلیغات کسب و کارهای کوچک و بزرگ برداشته باشیم.

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تبلیغات چریکی (guerrilla advertising) چیست؟

کسانی که در زمینه تبلیغات و بازاریابی فعالیت می کنند، حتما کلمه بازاریابی چریکی به گوششان خورده است.
در این مطلب به معرفی تبلیغات چریکی(که از شاخه های بازاریابی چریکی می باشد) با ذکر چند نمونه می پردازیم.
این مدل تبلیغات با عنوان تبلیغات پارتیزانی نیز به کار می رود.

همانطور که در جنگ های چریکی از تکنیک هایی نظیر اصل غافلگیری،کمین، حملات نا منظم و ناگهانی استفاده می شود در تبلیغات چریکی نیز از اصول غافلگیری،متعجب نمودن مخاطب و خلاقیت محور بودن برنامه های تبلیغاتی استفاده گسترده می شود.


بر خلاف تبلیغات سنتی که به علت پر هزینه بودن تنها شرکت های بزرگ می توانند از آنها استفاده کنند و روز به روز از جذابیت و مخاطب آنها کاسته می شود، در تبلیغات چریکی از کم هزینه ترین روش ها استفاده می شود و در عین حال بیشترین بازده ممکن را خواهد داشت و بر پایه خلاقیت و نوآوری بر خلاف مسیر معمولی به ایجاد موج گسترده در جامعه می شود.


تبلیغات چریکی چندین مولفه دارد و در چندین دسته جای میگیرد:

-تبلیغات دهان به دهان (buzz)  -تبلیغات محیطی چریکی(انواع بیلبوردها،تابلوها و نقاشی های محیطی خلاقانه)  -تبلیغات زنده(مانند کمپین های btl خلاقانه و event ها ) -تبلیغات اینترنتی چریکی  -ویدئو های خلاقانه و نحوه نمایش آن به صورت چریکی  -تلفیق رسانه ها و............




  • حامد آقاصادقی
  • ۰
  • ۰

کپی برداری سکانس به سکانس دیجی استایل از یک آگهی خارجی به نام زلاندو (zalando)

دیجی کالا وب سایت معروفی که آوازه اش چند سالی بر سر زبان ها افتاده است،سایت جدیدی وارد حوزه مد و پوشاک نموده است به نام دیجی استایل. شریک تجاری دیجی کالا برای ورود به صنعت مد و پوشاک، شرکت مد لیلیان مد می باشد.

لیلیان مد دارای نمایندگی چندین برند معروف خارجی از جمله دبنهامز (Debenhams) و سوپردرای (Superdry) می باشد.

حال اینکه چرا شرکت بزرگ لیلیان مد با همکاری سایت پر درآمد دیجی کالا برای ساخت ویدئوی تبلیغاتی خود به سراغ کپی برداری می روند جای تعجب دارد!

در ادامه ویدئو های اصل و کپی را ببینید،

در مطالب بعدی درباره نام دیجی استایل و دیجی کالا بیشتر صحبت خواهیم کرد.



عنوان: ویدئوی دیجی استایل
حجم: 2.55 مگابایت
توضیحات: کپی برداری سکانس به سکانس دیجی استایل از یک آگهی خارجی

لینک ویدئوی اصلی زلاندو:  http://www.aparat.com/v/fXzGU


  • حامد آقاصادقی
  • ۰
  • ۰

آگهی خلاق برند Kiwi تولید کننده‌ی کفش در پایین پرتره‌های شاهکار، کفش‌های شاهکار خودش را به نمایش درآورده.

نقاشی ون گوگ

حال ببینیم چگونه می توانیم با استفاده از آثار هنری باستانی و بزرگ ایرانی آثار خلاقانه تبلیغاتی برای برند خود خلق کنیم.

شرکت های تبلیغاتی با هوشمندی هنری نیروهای خود و خلاقیت جوانان هنرمند می توانند از این فرصت ها بهترین استفاده را بکنند.

painting

  • حامد آقاصادقی
  • ۰
  • ۰

مریم میرزا خانی

  • حامد آقاصادقی
  • ۰
  • ۰

آگهی کانون تبلیغات سونما به مناسبت روز جهانی ایموجی


  • حامد آقاصادقی
  • ۰
  • ۰

emojy

شرکت تبلیغاتی داروگ و روز ایموجی


دامستوس

سفید کننده دامستوس به مناسبت روز جهانی ایموجی


محبوب ترین ایموجی ها در فیسبوک

آمار استفاده از ایموجی ها

  • حامد آقاصادقی
  • ۰
  • ۰

به مناسبت روز ایموجی طرح های خلاقانه و نسبتا خلاقانه ای را که شرکت های ایرانی 

منتشر کرده اند بررسی می کنیم.

ایموجی ها چند سال است که توسط طراحان خلاق و با ذوق در دنیای تبلیغات طراحی می شود و به صورت گیف و ویدئوهای ایموجی منتشر میگردد.


 

ترددیلا و روز جهانی ایموجی

happyworldemojyday#

 

 

 

 

  • حامد آقاصادقی
  • ۰
  • ۰


ماجرا از این قرار است که در سال ۲۰۰۸ کارول به همراه تیمش برای برگزاری یک تور در مسیر شیکاگو، سوار هواپیما می‌شوند و از پنجره هواپیما می‌بینند که متصدیان حمل بار، کیف‌های سازهایشان را پرتاب می‌کنند و در این میان، گیتار ۳۵۰۰ دلاری کارول می‌شکند. او حدود ۹ ماه تلاش می‌کند تا بتواند خسارت خود را از شرکت هواپیمایی یونایتد بگیرد ولی تلاش‌های او بی‌نتیجه می‌ماند. در نهایت به دریافت ۱۲۰۰ دلار هزینه تعمیر گیتار راضی می‌شود ولی مسوولین یونایتد این رقم را هم نمی‌پردازند. 

United Breaks Guitar

در نهایت او آهنگ United Breaks Guitar را در اعتراض می‌سازد و انتقام جانانه‌ای از یونایتد می‌گیرد. این آهنگ در روز اول آپلود شدن در یوتیوب، ۱۵۰ هزار بار بازدید شد و در هفته اول انتشار، رکورد پرفروش‌ترین آهنگ iTunes را به خود اختصاص داد. طی ۴ روز پس از انتشار این آهنگ، ارزش سهام یونایتد ۱۰% افت کرد و حدود ۱۸۰ میلیون دلار از ارزش سهام این شرکت کاسته شد.


مدیر خدمات مشتریان یونایتد با کارول تماس‌ گرفت و از او دلجویی کرد. این شرکت در برنامه‌ای نمادین، ۳۰۰۰ دلار خسارت به یک موسسه غیرانتفاعی آموزش موسیقی پرداخت و مجبور شد اعلام کند که از این ماجرا درس‌های فراوانی گرفته و سیاست‌های خدمت‌دهی به مشتریانش را بازنگری کرده است. 


گذشته ها می‌گفتند یک مشتری ناراضی، نارضایتی خود را به ۷ تا ۱۳ نفر منتقل می‌کند، ولی این آمار برای قبل از دوران شبکه‌های اجتماعی بود.

 امروز یک مشتری ناراضی به ابزارهایی دسترسی دارد که می‌تواند صدها هزار نفر را با تجربه مثبت یا منفی خود همراه کند.

  • حامد آقاصادقی